Govert Schilling, wetenschapsjournalist, publicist en ambassadeur van het eerste uur, blikt terug op de Nacht van de Nacht campagne van afgelopen jaren. “Mooi om te zien dat er een hele brede beweging ontstaat en dat er concrete resultaten geboekt worden!”
De Nacht van de Nacht, 27 oktober 2018, geeft ons niet alleen een beeld van hoe we met onze natuur en milieu moeten omgaan. Maar het laat ook gelijk onze plaats zien in die veel grotere kosmos. Hoe sprankelend en spectaculair de sterrenhemel is vanuit onze plek op de aarde; vanuit Nederland!
Daarnaast is de Nacht van de Nacht ook uiterst belangrijk voor verschillende sectoren in onze samenleving. Denk aan duurzaamheid, natuur en milieu, de leefomstandigheden van nachtdieren en niet te vergeten, de financiële kant van bedrijven; want de lichten gaan uit!
Een aantal jaar geleden riep Schilling bedrijven op om vaker dan alleen tijdens de nacht van de nacht de lichten uit te doen. Want waarom zouden we in januari wel ’s nachts de reclamelichten aanhouden? Het kan veel vaker dan eens per jaar nacht van de nacht zijn! Ooit krijgen we: “Het jaar van de nacht!”