Interbest, de grootste speler in Nederland op gebied van snelwegreclame, dooft alle reclameverlichting op haar reclameobjecten tijdens de Nacht van de Nacht van zaterdag 28 oktober. Het gaat om 180 reclameborden die vanaf 21 uur uit gaan. De Natuur en Milieufederaties (NMF’s) zijn blij verrast met het besluit van Interbest. “Interbest geeft als bedrijf hiermee het goede voorbeeld op gebied van maatschappelijk verantwoord en duurzaam ondernemen, met name omdat Interbest het gehele jaar de reclameverlichting dooft tussen 1 en 5 uur ‘s nachts”, aldus Mattheus Bleijenberg projectleider van de Nacht campagne.
De Nacht van de Nacht wordt dit jaar door de Natuur en Milieufederaties voor de 13e keer georganiseerd. Tijdens de Nacht van de Nacht doven honderden bedrijven en gemeenten verlichting van gebouwen en reclameverlichting. Met de campagne proberen de NMF’s Nederland weer iets donkerder te maken. Nederland is een van de meest verlichte landen ter wereld. Door over te stappen op led en meer te dimmen en te doven, daar waar kan het kan kunnen bedrijven en gemeenten veel geld en energie (CO2 uitstoot) besparen. Ook zullen er tijdens de Nacht weer honderden activiteiten plaatsvinden in heel Nederland. Op dit moment staan er al meer dan 400 aangemeld op de website.